mångsidigt

mångsidigt

söndag 25 mars 2012

en lisa för själen

är det att springa och att springa läääänge. Dagens runda höll på i 126 minuter! Just nu är jag lite stel i kroppen! Men vilken LYCKA det är att ha möjlighet att springa och att springa länge! Jag känner mig verkligen priviligierad, tänk det finns människor som inte ens kan gå ut av rädsla för att något ska hända dem. De flesta här i Sverige kan röra sig fritt, alla skulle jag nog säga, men det är klart det finns undantag! I andra delar av världen riskerar man livet om man går ut! Så ut å njut du som kan!
Det händer mycket i naturen just nu, bilden ovan är tagen för 14 dagar sedan, å den är redan passé :)
Nu har det kommit mycket längre, tack vare värmen. Men för alla oss allergiker är det ingen skön syn, inte roligt att inandas heller! Blev riktigt hes av löparrunda under fm, brukar vara ett tecken att mina luftrör inte riktigt hänger med......

Örebro är en härlig löparstad! Många spår, nära till naturen oavsett var du bor. För mig räcker det att vara ute i fem minuter så kommer jag ut på landet. Jag har nog lika nära till centrum (eller citykärnan som det heter nu för tiden) som till landet, vem behöver bil då? Tja inte jag iallafall.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar