mångsidigt

mångsidigt

söndag 31 mars 2013

Engagemang i det lilla....

och på olika sätt.
Det är himla bra med engagerade människor
Människor som engagerar sig i sina grannar
Människor som idkar ett rimligt mått av social kontroll
MEN
Människor som lägger sig i
Människor som engagerar sig i saker som inte har med dem eller den sociala kontrollen att göra
dessa människor gör det på "uppdrag" av någon, som inte heller har med saken att göra...
De människorna är bara för mycket
De människorna skulle kunna skaffa sig en mycket mer meningsfull sysselsättning (som de antagligen dessutom skulle må gott av)

Mitt eget engagemang hur är det med det då?
Beror nog på vem du frågar, frågar du mig så säger jag;
Jag engagerar mig i mitt liv och det som ingår, dvs mina barn och jag. Vilket innebär att jag oxå engagerar mig politiskt, engagerar mig i barnens skolgång, engagerar mig i barnens funktionsnedsättningar, engagerar mig i träning/löpning för att få energi, engagerar mig i barnens mående och i mitt eget mående, engagerar mig i mina vänner/kärleka mm mmr! Och jag blir sååå trött och arg på människor som gör mina barn illa, som skiter i hur mina barn mår utan tycker det är viktigare med materiella ting! Du som tycker det materiella är viktigare än mänskliga reationer, DU är (i mina ögon) en känslokall och inhuman människa ( fast kan en vara en inhuman människa? upphör en inte då att vara människa?)

Löpning, detta är verkligen en Lisa för själen, att lägga meter för meter av asfalt/grusväg/skogsstig bakom sig! Att springa framåt till det som ger energi och att lämna skräpet (väl sorterat och rensat) bakom sig..det är såååå livgivande så fantastiskt och så energirikt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar