mångsidigt

mångsidigt

onsdag 20 juli 2011

semester

tydligen oxå från bloggen...dagarna fylls med äventyr, stillsamma och äventyrliga...och tiden för bloggen får en annan prioritering! Visst det är taskigt för er som följer bloggen och vill läsa oftare, men tålamod är bra att öva på har jag hört:) Har sprungit en del, semester är ju som bekant vila - aktiv vila! För vem blir roligare av att bara slappa, i betydelsen att inte röra en fena (och inte heller ett ben eller en arm) INGEN!!!! Läste någonstans att man är gladare och har roligare om man tänker fort....vet inte om det är sant! Men jag tycker det stämmer för mig!!!!!! Idag har jag tillbringat många mil på vägarna...det är många som är ute och åker! Barnen bestämde rätt snart att sommarens hyrbil var lika med KÖER! Jag som är något äldre tänker inte skylla på bilen, tror snarare att det är ALL trafik och ALLA som måste åka såååååååååå s a k t a när det finns någon vacker utsikt, fr a hav!!!! Intressant fenomen; "trafiken rullar på i 70 km i timmer, helt plötsligt tar det stopp! en kö (bara så där) åså åker man i 10-20 km i timmen i ca 5 km - åså helt plötsligt är kön slut! Inte en trafikolycka - ingen traktor - bara en och annan turist som inte kan stanna vid anordnad p-plats! När inte turisterna skapade köer, så gjorde vägarbetare/vägmålare samt yrkestrafikanter det! Inte med flit, naturligtvis!!!!! För övrigt är bilkörning i turist/sommarsverige ett himla bra sätt att öva sitt (mitt) tålamod :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar