mångsidigt

mångsidigt

lördag 18 december 2010

?

jag som brukar ha så himla lätt för att bestämma mig, befinner mig just nu i en helt ny situation! Vet inte hur/vad jag ska bestämma mig för. Jag tänker kanske för mycket, vad mina olika val kommer att få för konsekvenser.... Jag vill vara väl förberedd, vilket kanske är helt omöjligt att vara. Jag har ju egentligen ingen aning om hur jag känner/tänker utifrån den väg konsekvensen av mina val tar. Försöker analysera vad det är som gör det så svårt denna gång...Tror att det är på grund av att det inte handlar om ett val utan om flera och att min grundkompass fått sig en liten törn och inte riktigt stillat sig ännu. Måste jag välja att tänka på ett nytt eller annat sätt om min omgivning? Är jag beredd att göra det? Jag som tycker om tydlighet, rak kommunikation, öppenhet har hamnat i ett dunkelt, otydligt, skuggigt, förljuget sammanhang - jag vet helt enkelt inte hur jag ska bete mig! Faktiskt intressant - men likväl frustrerande. Just nu tänker jag att det är frustrerande eftersom jag INTE har kontroll på situationen, men va F-N det kommer lösa sig till det allra bästa, bra lite stökigt på väg dit :)
vilken dörr ska jag välja? Det finns många möjligheter!

1 kommentar:

  1. Att inte välja är också att välja=Sartre."Människan definierar sig själv genom sina handlingar, och består i inget annat än handling. Genom personliga val väljer hon själv sin egen och andras moral, men detta får betydelse först efter handling (eller icke-handling)."Lite från existentialismens fader.
    Lite tungt=tror som du "det ordnar sig alltid"

    SvaraRadera