mångsidigt

mångsidigt

torsdag 16 december 2010

Snöstorm

var det ute i förmiddags, tror dessutom att det stormar rätt rejält inne i mig!! Försöker hitta ett bra sätt att förhålla mig till detta. Svårt att släppa kontrollen, men jag blir tvingad till att göra det! Vilket är oerhört svårt, både att släppa kontrollen och hitta ett gott förhållningssätt... Det är klart att det kommer att gå bra. Jag är en mycket priviligierad människa som lever under himla bra förhållanden - jag vågar (och får/kan) röra mig fritt utomhus - hur många människor i världen är det möjligt för? Jag har tak över huvudet, kläder som värmer, mat å vatten (t o m vin ibland), jobb, vänner, familj! För det mesta handlar det om att se mitt eget liv ur lite olika perspektiv. Så att jag inte gräver ner mig för djupt i min egen sörja - jag vill ju hellre halka runt å ha det glatt!
Utsikt Orust
Hjälp mig någon, att öva på att släppa kontrollen, verktyg/instrument mottages tacksamt!

1 kommentar:

  1. Andas djupt, andas djupt....
    Inse att du inte har så stor betydelse som du tror låter kallt kanske men så är det ;) världen snurrar utan att du håller i kopplet...
    Tro mig jag är snart igenom och har insett... tufft hårt men sant jag är en "fisirymden" ett dammkorn i universum =)men jag är den viktigaste fisendammkornet för mig men resten klarar sig bra i alla fall. Å pang så föll jag...poff det sved..aj vad det gör ont men jag lever och världen bara snurrar som den alltid gjort!
    Andas djupt och införskaffa ett "flexikoppel"
    Kram från en fis till en annan =)
    Helena.

    SvaraRadera