mångsidigt

mångsidigt

söndag 13 mars 2011

fokus på vad

Är ju något jag funderar på rätt ofta! Just nu och alltid annars också för den delen har jag flera olika perspektiv!
A/ Världen; eller kanske närmare bestämt Japan, som just nu har hela världens strålkastare på sig, nyhetssändningarna informerar, tycker att vi ska oroa oss....Något litet skrivs/sägs också om de "revolutioner" som påbörjats, fr a är det Libyen man pratar om! För övrigt så händer uppenbarligen ingenting?! (jo naturligtvis hur börserna (läs Världsekonomierna) påverkas av skalvet). Fast vi vet ju att det fortfarande händer saker i världen, men fokus ligger inte där just nu. Så världens länder, hör upp; "ligg lågt ett tag om ni vill ha publicitet i det ni gör".
B/ Sverige; Melodifestivalen...under några timmar igår kväll var INTE katastrofen i Japan förstanyhet hos kvällstidningsmakarna..... Fascinerande!
C/ Sverige; Socialdemokratiska arbetarpartiet, har fått förslag på partiledare! (Äntligen utropar vi, vet vi vem) tyvärr var vi inte mogna för fler än en kandidat! Dessutom mäktar vi tydligen inte med något annat än en medelålders vit man med lite pondus... Jo ja tackar jag! Känns fint att kunna identifiera sig med! Han är säkert bra på sitt sätt! Det är väl bäst att jag lägger till; Jag är övertygad om att han kommer göra sitt bästa och han kommer att ha stöd från många. Skulle bara varit intressant om vi mäktat med ett dubbelt ledarskap!
D/ Hemmet; här händer det saker som tar fokus från annat. Känslor som rör runt - vilket de måste få göra - ibland är det bara så j-vla jobbigt och ibland är det så j-vla stimulerande!
E/ Jag; är just nu bara förvirrad, men lyckas hålla i min löpning, vilket gör att förvirringen förpassas bort ett tag - endorfinerna ställer sig i vägen (eller kanske de lägger sig som ett skydd emot :))
Jag är på väg till något fantastiskt och underbart, resan dit kommer vara komplicerad emellanåt, men också himla härlig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar