mångsidigt

mångsidigt

lördag 26 mars 2011

Juholts tal mm

Är något som väldigt många recenserar nu. Det var ett bra och inspirerande tal och jag hoppas innerligt att det också var hans tal, och inte någon talskrivares. Det är klart att han "bollat" med andra när han skrev sitt linjetal. Det är ju så oerhört viktigt att saker hamnar rätt men att de sedan kan tolkas på olika sätt och ändå hamna rätt, är ju något vi vet. Att hålla på med politik är att vilja, att drivas av ideér om hur jag vill att samhället formas. Om det vi säger ska vara trovärdigt måste vi också känna det vi säger, både hjärta och hjärna måste vara tillsammans och sams med det som sägs. Vi människor "känner" när någon som talar menar det hon säger eller inte. Ibland är det subtilt, ibland solklart. Juholts tal kändes trovärdigt. Själv är jag inte på kongressen, olika saker i mitt liv har tagit vändningar som gör att jag prioriterar att göra andra saker. Jag har ett stort behov av att landa i besked som jag fått och som lite gör att hela tillvaron ställs på ända, samtidigt som allt är som vanligt! Jag får i och för sig möjlighet att få kunskap om nya saker - som blir viktiga för mig att ha vetskap om för att kunna vara ett stöd framåt i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar