mångsidigt

mångsidigt

fredag 17 juni 2011

ansvar...

vad är det? Vems är ansvaret och hur mycket har jag ansvar för? Just nu är jag mycket trött, jätte jätte trött och jag försöker se vad det beror på. Kan det vara så att jag tar för mycket ansvar, att jag tar ansvar för sådant som inte jag ska behöva ta ansvar för! Men varför tar jag då på mig ett sådant ansvar och framförallt funderar jag på med vilken rätt jag tar ifrån någon annan dennes ansvar? Är det för att fortsätta behålla kontrollen, eller är det för att jag inte litar på den som egentligen ska ta ansvar. Jag har kommit på att jag är en hejare på att veta var mina ansvarsgränser går när jag är på jobbet, men var finns den gränsen vad gäller mitt privata liv? har jag de gränserna eller inte!

1 kommentar:

  1. Den enda man kan förändra är sig själv, hur svårt det än är så är det så!
    Kram Helena.

    SvaraRadera