mångsidigt

mångsidigt

lördag 15 januari 2011

julen

Jag hade tänkt ägna dagen idag med att kasta ut resterna av julen, som står å samlar damm här hemma. Har det hänt? Nä! Så då börjar jag fundera på varför det inte hänt något. På den frågan finns massor av olika svar, frågan är bara vilket av dem som jag ska välja..... *hmmmm
1. Jag ville inte göra det idag!
2. Jag orkade inte.
3. Det är ju nästan inget kvar att ta bort och det går fort, så jag gör det sedan!
4. Jag kurerar min hosta
5.Jag kan göra det imorgon.
6 osv. osv
Det är ibland så svårt att bara ta initiativet och göra. Utan att tänka så himla mycket - bara göra. För det är ju så himla härligt när det är gjort! Det är precis som med det mesta i livet, det krävs ett visst mått av motivation för att vilja göra saker. För till syvende och sist är det ju så att idag VILLE jag inte ta bort resterna - jag ville hellre göra annat! Och det känns också bra, för jag tänker bra tankar om det.



julgransbukett











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar