mångsidigt

mångsidigt

måndag 10 januari 2011

straff...

ja ja ja...det straffar sig att ge sig ut å springa i snöstorm! Eller inte egentligen. Snarare att träna när immunförsvaret inte är på topp....Nu gick det jättebra att springa, inte kändes det jobbigt (läs orkeslöst) som det kan kännas när man har en infektion o kroppen och anstränger sig. Men uppenbarligen gjorde shiatzun i onsdags eftermidddag sitt till och öppnade en lucka i immunförsvaret! Nu går jag runt här hemma med lätt huvudvärk, lite hosta och halsont! Då är det definitivt inte läge att svetträna, då får det bli promenader i lugnt tempo och boosta med näringsrik mat samt sömn! Å andra sidan var det länge sedan jag mådde så bra i psyket - så det jämnar kanske ut sig.....skulle nog någon tycka.

Fascineras över att jag blivit dålig/förkyld när det är dags att börja jobba igen......kan det bero på att jag gillar struktur, och veta vad jag ska göra om dagarna?  Själv har jag lääääänge levt i tron att jag gillar när det är ostrukturerat; att då inse att jag mår bäst av struktur är en insikt som tar tid att ta till mig! Fast det är klart.....om jag har koll på ramar och struktur, då ökar mitt handlingsutrymme! Svårt att känna sig fri, utan att veta vad eller hur jag ska förhålla mig till saker...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar