mångsidigt

mångsidigt

lördag 29 januari 2011

tja.....

ännu en dag som läggs till alla de andra. Visst är det bra?! För dig som ev följer min lilla förkylning har den vandrat från halsen och upp i bihålorna *suck. Ringde vårdcentralen igår och pratade med en sköterska, beskrev mina besvär och hon föreslog att de skulle ringa upp mig på måndag morgon kl 08.00 och höra hur jag mår då. Snacka om service! Om jag blir sämre under helgen ska jag ringa 1177. För alla som ev undrar är det Tybble vårdcentral som gav denna service, en vårdcentral som drivs av Örebro läns landsting!
Jag börjar vänja mig vid att inte-träna..... trivs inte med det och det är bra! För då kommer jag vilja träna när jag kan det! Där rök min lilla teori om att "man kan om man vill!" Det är ju tydligt att det inte alltid är så, men för det allra mesta är jag helt övertygad om att min lilla teori håller. Jag har ofta gömt mig bakom orden "jag kan inte" när det egentligen handlar om att "jag inte vill". Det handlar antagligen om att inte vilja stå för mina beslut och att inte vilja såra någon annan. Men jag har upptäck att genom att oftare använda "jag vill inte" då står jag upp för mig själv och att det är väldigt sällan det sårar någon annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar