mångsidigt

mångsidigt

torsdag 3 februari 2011

Visst ringde de!

Klockan 07.59 ringde telefonen i måndags morse. Personen som ringde upp presenterade sig som sjuksköterska med namn och hon ringde från Tybble Vårdcentral. Hon frågade sedan "Hur mår du?" :) Vilken underbar service. Jag berättade om mitt allmäntillstånd, fick en tid två timmar senare hos läkaren, som undersökte mig och skrev ut antibiotika samt slemhinneavsvällande medicin, mot min bihåleinflammation!!!! Nu har jag käkat medicin några dagar och känner mig onekligen mycket bättre. Så bra att jag får lust att ge mig av ut på en liten springtur - men det får nog vänta tills på lördag åtminstone, under förutsättning att jag mår lika bra eller bättre då! Tänk att jag blir så himla dyster av att vara sjuk, och då är jag ändå inte sjuk jämt och jag har "bara" drabbats av ett helt vanligt virus, som bet sig fast lite. Känner mig som värsta mannen när jag är sjuk......

Ibland funderar jag på vilken väg jag ska ta...tja inte bokstavligt förstås, det vet jag för det mesta. Men vilken väg jag ska välja under livets gilla gång. Jag gillar livet, nästan jämt - ånej! jag gillar livet jämt! Fast ibland kan det bli lite trist, enahanda, grått, rutinmässigt eller nå't sånt. Men en rutin behöver väl inte vara trist - jo om den håller på för länge, eller blir det slentrian då? Nåväl jag påverkas av min omgivning och miljön jag vistas i - därför är det ju sååå himla viktigt att välja rätt, jag menar jag har ju förmånen/privilegiet att kunna välja. Det är en del av de förutsättningar jag fått i livet. Och jag har fått dem utifrån var jag växt upp, vilka mina föräldrar är, vilka sammanhang jag befunnit mig i, mm. mm. Det är ju trots allt de sammanhang som vi är i, som gör oss till dem vi är, därför är det ju ibland såååå himla svårt att förstå hur andra tänker. Dock - bara vetskapen om att det är så, underlättar för mig i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar