mångsidigt

mångsidigt

lördag 19 februari 2011

besked

fick jag delvis i veckan, helt och fullt besked får jag inom en snar framtid. Men hur länge det dröjer vet jag inte, jag har inte tidsdefinitionen på "snar framtid". Beskedet som kom var väntat.....men ändå kom det som en liten käck överraskning, eller chock. Inbillar mig att om jag inte väntat mig det, så hade överraskningen blivit större..... Fascineras av att det blir så, trots att jag är förberedd....kanske är det så att hoppet är starkare än vad all förnuftighet, alla rationella tankar säger mig! Nästa fundering i detta blir ju då....eftersom beskedet var väntat, då förändrar det ju ingenting? Men JO det gör det ju...nu vet jag ju och då kan jag förhålla mig på ett helt annat sätt till beskedet! Samtidigt finns det någon form av hopp...eftersom beskedet bara är delvis och helheten har ju inte landat hos någon ännu!

Nu gäller det att hitta ett förhållningssätt till beskedet och hamna i goda cirklar, för det finns ju möjigheter!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i ditt tänk, efter och före jag fick mitt cancer besked, nu hoppas och tror jag inte att du har ett sånt besked men tanke gången är den samma. Man hoppas - tror- vet - och förhåller sig. Hur det än blir så är det bättre att veta och hitta nya vägar!
    Lycka till!
    Helena.

    SvaraRadera
  2. beskedet är egentligen inte till mig.....men det berör mig iallra högsta grad - och jag kommer veta hur jag ska förhålla mig framåt.
    Tack Helena för att du i din blogg drar in mig i det positiva cirkelspåret;)
    // Lisa

    SvaraRadera