mångsidigt

mångsidigt

söndag 6 februari 2011

Energi!!!!!

Tjohooo... sprang en runda igår - på korta 3,5 km. Hade min underbara yngsta dotter med mig - vilket fick mig att hålla ett lagom tempo. Det är ju en (1) månad sedan jag sprang senast. Idag är kroppen och knoppen fylld av energi - det är så himla härligt att röra på sig!
Tour de France en Barcelona 2009
Tråkigt bara att all nästan all snö är borta...jag som hade fixat till mina längdskidor, precis innan jag blev sjuk. Nåja - det är ju i princip barmark på gång - och cykelvägar. Det är ju något att glädjas åt, att slippa broddarna på löpardojjorna och att kunna känna grus under skorna. Igår när jag kom ut fick jag "moppe"-känsla, dvs det var samma väder (typ) som när jag började köra moppe för en himla massa år sedan, det är en härlig känsla - det där när kroppen rent fysiskt känner av väder (kyla/värme/fukt mm) och näsan känner dofterna OCH då dyker det upp en massa minnen i hjärnan - fantastiskt. Inta bara fantastiskt utan väldigt bra att ha vetskap om, för en känsla dyker inte upp bara så där slumpmässigt, det är ju något som får känslan att dyka upp; lukt, smak, ljud (musik), tankar, beröring eller vad det nu kan vara som gör att en viss känsla formar sig hos mig.
Askeröns badplats

2 kommentarer:

  1. Doft minnen väcker härliga känslor...
    Ha det gott, Helena.

    SvaraRadera
  2. som t e x betong som luktar ljuvligt :)

    SvaraRadera