mångsidigt

mångsidigt

lördag 12 februari 2011

måsten...

oj oj oj vilken härlig dag att vakna upp till. Utvilad och i form! Så kommer det; ordet som jag jobbar så med att omformulera. Eller ordet och ordet..det är snarare två ord - som är lite förrädiska för mig och mitt liv. Som påverkar andra! Orden är "måste" och "borde", ordet "borde" är något vänligare till sin karaktär, men om jag inte ser upp så blir det ett "måste". Ibland lyckas jag trycka bort "måste" och då dyker "borde" upp *hmmm. Men jag jobbar på det. Egentligen så "måste" jag nästan ingenting - möjligt att du som läser detta tycker något annat; varsågod det går bra. Jag är priviligierad som fått möjligheten att utvecklas och fundera på ordens betydelse och hur användning av dem påverkar hur jag mår.... i själen/psyket. Det vore så bra om alla människor hade den möjligheten - men det är svårare när livet låter oss fokusera på andra saker. Jag menar människor som kämpar för att överleva, ha tak över huvudet, få ihop pengar till hyra/mat, mm mm de skiter ju fullständigt i vad orden "måste" och "borde" har för påverkan på dem! Men alla vi andra, tänk om vi går genom livet och fokuserar på fel saker? Händelser och saker som får dig och mig att må dåligt! Är det inte bättre då att fokusera på det som gör att du och jag mår bra. Sedan är det oerhört viktigt att veta att det finns saker som vi mår dåligt av och som vi vill förändra och fortfarande finns det saker/händelser som jag kan vara glad över. För mig finns det ingen motsats i detta!

Jag har möjlighet att förhålla mig till ord och händelser i mitt liv! Jag försöker också göra det - lyckas för det mesta och de gånger jag lyckas mindre bra eller rent av misslyckas - jag då försöker jag lära mig av det.
Orden "måste" och "borde" samt deras betydelse för mig och hur jag förhåller mig till dem, får bli ämnet för nästa/kommande blogginlägg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar