mångsidigt

mångsidigt

onsdag 9 februari 2011

måla

akvarell var längesedan jag gjorde, kanske ska jag ägna delar av helgen till det? Det är så himla fantastiskt hur mycket energi det finns inuti mig just nu....livet som som vanligt är komplicerat, är just nu så himla kul! Nog för att jag nästan jämt gillar livet och aldrig kommer på tanken att jag sulle vilja taga mig av daga, som man sa förr. Det måste vara hemskt att leva ett liv, där man inte vill leva! Eller också är det inte det, alternativet är antagligen värre för de människor som har det så. Fast jag ska inte spekulera i det! Jag vet hur mitt liv är och kan ha förståelse för hur andra människor har det - men jag kan aldrig förstå det fullt ut, eftersom jag inte lever det livet. Jag förstår mitt liv och mitt sätt att tänka - fast ibland undrar jag varifrån ideer, tankar, humör kommer ifrån och då fattar jag ingenting...
När jag ingenting förstår, då vill jag veta varför... istället för att bara konstatera och släppa det och gå vidare. Men jag har kommit på att en av mina allra största drivkrafter är KUNSKAP. Jag vill veta/förstå/fatta! Ett suveränt sätt att få till sig mycket kunskap är att engagera sig politiskt och göra det i frågor som man kanske inte är så bra på, för då får man möjlighet att lära sig det. Just nu är jag inne på min tredje mandatperiod som landstingspolitiker - gôrkul! Oh oj oj oj vad jag har lärt mig mycket om inte bara sjukvård, utan om massa annat som finns i landstingets hägn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar