mångsidigt

mångsidigt

söndag 13 februari 2011

måsten

i förra inlägget skrev jag lite om de två små orden som kan bli förödande, framförallt när man känner att man inte riktigt mäktar med sin vardag.... Egentligen finns det bara två "måsten" - så ser jag på ordet...och det har hjälpt mig många gånger och inneburit att jag stressat ner och inte upp! Visst det är ett förhållningssätt! Det första måstet är att jag måste välja, dvs jag måste välja vad jag vill göra. Genom att göra det känns faktiskt livet lite lättare, roligare, inspirerande. Jag måste inte gå till jobbet, jag väljer att gå till jobbet för jag vill ha lön, så jag kan betala hyra, mat, försäkringar mm Jag måste inte dammsuga när det är grusigt på golvet, men jag väljer att dammsuga så att det blir rent. Förhållningssättet går ut på att jag tror att jag har kontrollen av mitt liv, en slags manipulation som för mig är av godo! Jag blir gladare. Det andra måstet är att vi måste dö, det ingår i livet och i och med att vi föds så måste vi dö - förhoppningsvis dröjer det länge, länge!


Det andra ordet är ordet borde, som jag tycker att man ska ha samma förhållningssätt till som måste, kanske borde jag välja att gå å lägga mig, det blir också ett val. Men ingen borde dö, det är något vi måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar