mångsidigt

mångsidigt

torsdag 11 november 2010

fortsatt

ännu en lat dag. Dagen idag har inneburit promenader - promenader - promenader! Cykeln får stå och vila i cykelförrådet, så länge som det är snö ute. Vad värre är så bör jag nog snarast göra ett inköp av broddar! SOM JAG SKA HA NÄR JAG SPRINGER! Vill inte göra mig illa - är för gammal för att repa mig snabbt! Har haft nog med mitt löparknä, som just nu är ett minne blott (ett smärtsamt).


 Har kommit på att det är riktigt skönt att promenera, ett lugn infinner sig under promenaden! Funderar just nu rätt mycket på vad det betyder att vara stressad. Vad betyder stress? Eller snarare vad innehåller stress? Jag vill inte känna mig stressad och prövar mig då fram genom att tänka att jag har bråttom, mycket att göra, tid som inte räcker till för det jag vill göra! Jag "vägrar" att säga att jag är stressad, för jag är dessutom övertygad om att stress föder stress! Jag är dessutom så lyckligt lottad att jag ofta har möjlighet att välja det jag vill göra och om jag inte kan välja det jag vill göra - tja... då kan jag välja förhållningssätt till det!



Busa i snön! Så länge den är kvar - tänk så härligt...Varje höst så sägs det att november är så mörk och om det ändå var ljusare! Nu har vi fått snö och då är det för tidigt - NEJ det är härligt, bara spårläggarna kommer igång och spårar längdspår på G-viks golfbana, då behöver jag inte halka runt på hala cyklebanor utan kan åka längdskidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar