mångsidigt

mångsidigt

lördag 20 november 2010

Halkade

runt och hade det glatt under dagens löparrunda! Det är så otroligt skönt att vara ute å springa när det ligger lite snö på backen och det snöar vågrätt. Hur kan det nu vara det, undrar kanske du? Jo, för det första måste fokus under hela löparrundan ligga på var och hur jag sätter fötterna - för att inte riskera att halka och skada mig. Vilket betyder att inte en enda annan tanke har möjlighet att fästa. Vilket i sin tur innebär att avkopplingen blir total. För det andra så har jag en känsla av att jag är lite unik, som är ute och springer i busvädret. Det är ju de facto inte sant, jag såg flera löpare ute - men inte riktigt lika många som det brukar vara. Men vad som de facto är sant, spelar ju ingen roll :-) det är ju hur och vad jag tänker om min löparrunda som spelar roll. Jag tänker att jag är duktig! Fast ordet duktigt är jag i vanliga fall lite rädd för. Ordet innebär ibland att jag ställer högre krav (än nödvändigt) på mig själv. Det är okej att vara duktigt, för att jag är ute och springer - det har jag inget emot. Men för övrigt är jag bra på det mesta.

2 kommentarer:

  1. Ni har ju massa mer snö än vad vi har... inte så svårt kanske med tanke på att all vår snö redan töat bort ;)
    För mig är det skillnad på att känna mig duktig för att jag springer i alla väder mot att jag springer för att andra ska tycka jag är duktig. Har numera i läxa av mig och andra att byta ut 2:a mot 1:a i allt jag gör..att må lika bra av att krypa ner i soffan med en film och godis även om jag inte sprungit...blä, skit svårt!
    kramen på dig!

    SvaraRadera
  2. och ännu har inte snön töat bort!
    Visst är det viktigt att springa/träna/vila för sin egen skull - det allra viktigaste! Sedan tror jag att det är mänskligt att vilja få uppmuntran från andra för det vi gör och då blir det ett extra motiv att ge sig ut och springa t ex - ialla fall för mig. Men jag springer (eller sitter i soffan) för min egen skull och för att JAG ska må bra, inte för att andra ska tycka det! Lycka till i utbytet av 1 till 2, måste vara gôrsvårt!
    Kram!

    SvaraRadera