mångsidigt

mångsidigt

onsdag 24 november 2010

Trött

en plötsligt trötthet knackade på och sa till på skarpen ; Nu sover Du!
Jag gjorde då något som förvånade mig mycket - jag somnade en stund, utan att protestera, på ett tåg från Sthockholm till Örebro på eftermiddagen idag, så idag avgick två tåg nästan samtidigt från Stockholms central och jag åkte med båda:-) Dessutom bör det noteras att båda både avgick och ankom i tid.

Så jag sov och längtade efter värme! Asch, anledning till min oerhörda trötthet var flera; 1/ varit på kurs i två dagar 2/ massa nya människor 3/ ett för mig ovanligt ämne 4/ djupt koncentrerad under två dagar 5/ lärde mig massor 6/ sov i en annan säng 7/ hade en annan kudde än jag är van vid 8/ oroade mig för en vän! Skönt att jag förstår VARFÖR jag var trött! Eller också inte, jag behövar inte förstå allt, ibland (men mycket sällan ;-)) räcker det ju med att bara acceptera, utan att förstå. Å andra sidan - att förstå varför saker och ting är som de är och blir därefter har ju under HELA mitt liv inneburit att jag LÄRT mig en himla massa och när jag lär mig saker då drar hela mitt belöningssystem i hjärnan igång !! Då är det ju bara att acceptera och konstatera att så länge som jag mår bra av att lära mig olika saker kommer jag fortsätta var intresserad av hur det blir som det blir och varför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar