mångsidigt

mångsidigt

fredag 12 november 2010

soffan

har varit mitt tillhåll de senaste dagarna. Men nu får det vara slut på det! Imorgon förmiddag är det löpardojjor på och en befriande löparrunda som ska avklaras. Cykel- och gångbanor är ju endast lite slaskiga och då kommer det att fungera utmärkt. Har lite abstinens, min gode vän V, hävdar att det är därför jag bloggar - som kompensation för att jag inte springer. Ser inte riktigt kopplingen - rör bara händer och fingrar när jag bloggar :-)


Vill det sig illla kommer jag att fastna i fikandets konst också! I och för sig tror jag inte att den risken är så stor. Men säker är jag inte - det kan ju vara så himla gott.


För övrigt har denna dag också innehållit en hel del möten, framför allt med lärare. Utvecklingssamtal för barnen....alla dessa ligger alltid samtidigt (åtminstone nästan)....ibland är det himla frustrerande att vi föräldrar alltid (åtminstone oftast) ska anpassa oss efter lärarnas arbetstider. Funderar ibland på om de glömmer bort vilka de är till för......önskar att det fanns mer flexibilitet hos lärarna. Självklart går jag som förälder dit - men ledarskapet på skolor, borde diskuteras oftare! Som förälder hamnar jag i en moment 22 situation, klart jag går på utvecklingssamtal - det är ju mitt barn det handlar om - och det på bekostnad av en massa arbetstid......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar